Zo veel Walvissen!!

6 augustus 2017 - Monterey, California, Verenigde Staten

Ja nu gaat het echt gebeuren. Het hoogtepunt van mijn broertjes, want we gaan walvissen zien. Om half 9 s'ochtends vertrok de boot waar wij inzaten. Het was een hele mooie tocht. We hebben drie soorten walvissen gezien. De eerste die we zagen was de humback Whale. Deze walvissensoort is een van de enige die in het openbaar uit het water springt. Dit hebben wij ook gezien. Waarschijnlijk wel 10 keer! En met maar een afstand van een paar meter! Was ontzettend gaaf om te zien! Ook hebben wij de Finwhale gespot. En het bijzonderst was de bleuwhale. Dat is de allergrootste Walvis en dier dat nu leeft op de wereld. Er was ook een instructeur aan boort die alles vertelde over de Walvissen. Wij zagen dus de staart van de bleuwhale. Dat bleek heel bijzonder te zijn, omdat het maar een keer in de dag te zien is. Onze instructeur was helemaal hyper en riep iedereen om foto's van die staart te maken. Het was een hele gave tocht alleen was ik wel erg misselijk geworden en heb daardoor een uur op een bankje beneden op de boot moeten liggen om me beter te voelen. Ik was gelukkig niet de enige die misselijk was, want later kwam mijn vader ook naar beneden. Gelukkig had ik alles al gezien en daardoor niks gemist. Het was een speciale dag want zoveel walvissen als wij zagen dat komt niet vaak voor. Na dit avontuur moesten we een 5 uur lange tocht naar Los Angeles maken. Even een Starbucks halen en vertrekken maar! We aten onderweg bij de In-N-Out Burger. Naast een mall  die we ook zeker even hebben bezocht. Lekker gegeten en uiteindelijk kwamen we om 11 uur s'avonds aan. Slaaplekker!